Laat zien wie je bent met opvallende buitenreclame

38x buitenreclame waarvoor je graag in de file staat

donderdag 25 maart 2021

Het is opvallen of omvallen. Als markteer, ondernemer of ontwerper wil je dat jouw merk gezien wordt! In dit blog laat ik je een aantal inspirerende voorbeelden zien van outdoor advertising waar je echt niet omheen kunt.

1. Stappen zien in perspectief

Creatieve buitenreclame van American Disability Association

De American Disability Association laat met straatstickers zien hoe rolstoelgebruikers dagelijkse obstakels ervaren.

2. Beeld je letterlijk in

Creatieve buitenreclame van Amnesty International

Even schrikken, als je deze poster ziet hangen op het perron. Amnesty International weet de aandacht te pakken met een knap staaltje Photoshop, zodat de onwerkelijke situatie net echt lijkt.

3. The floor is... lighter!

Creatieve buitenreclame van Bic

Subtiel? Zeker niet. Denk je de volgende keer aan Bic als je een aansteker zoekt? Sowieso!

4. Zuinig met ruimte

Creatieve buitenreclame van Denver Water

Een krachtige boodschap hoeft niet altijd de grootste te zijn. Juist de oproep om alleen het water te gebruiken wat je nodig hebt, heeft Denver Water hier heel slim aangepakt.

5. Less is more

Creatieve buitenreclame van Heinz

Geen logo. Geen Heinz-product. Maar je weet precies wat er wordt bedoeld! Als je merknaam en product al zo verwoven zijn met het dagelijkse leven, is juist minder veel meer.

6. Lentekriebels

Creatieve buitenreclame van Hornbach

Misschien ken je de reclame nog. Met grote ogen keken we met zijn allen naar de liefdestaferelen die plaatsvinden in je eigen tuin. Dit bord is een herinnering aan de twist die Hornbach aan hun commercial gaf.

7. Slim gedaan

Creatieve buitenreclame van IBM

"Hey, wat handig!" denk je als je ziet dat een reclamebord ook een zitje is. "Oh..." denk je daarna, als je leest wat erop staat. Met 3D en echte gebruiksvoorwerpen geeft IBM precies het juiste, slimme voorbeeld.

8. Precies wat je nodig had

Creatieve buitenreclame van Ikea

Zeg boekenkast, zeg Ikea. Je weet vast zelfs de maffe namen van sommige meubels! Ikea laat met deze meeneem-dozen niet alleen zien wat je allemaal kunt met een simpel stuk karton, maar vooral dat ze heel goed weten wat je nodig hebt.

9. Kom erbij, kom erbij!

Creatieve buitenreclame van Knorr

Schuif je zorgen maar opzij... Knorr tovert speciaal voor de lancering van een luxe productlijn een simpel bushokje om tot ware restaurantervaring. Inclusief maître, menukaarten en tafellinnen! Een mooi voorbeeld van 'experience marketing'.

10. Spotlight

Creatieve buitenreclame van Law & Order

Zelfs al kijk je geen Law & Order, je voelt de spanning! Met slim gebruik van een al aanwezige spot wordt je gelijk meegenomen in het verhaal. Wedden dat je de serie opzoekt zodra je thuiskomt?

11. Blijf spelen

Creatieve buitenreclame van LEGO

Zonder perse een echt legoblokje te laten zien, weet Lego je te betoveren. Ze zeggen niet voor niets: "Je verbeelding is de enige beperking".

12. Alleen 's nachts te zien

Creatieve buitenreclame van McD

We zouden dit lijstje al kunnen aanvullen met 10 briljante voorbeelden van de bekende M. Maar deze is al sterk genoeg van zichzelf.

13. Ontwijk deze plekken

Creatieve buitenreclame van Netflix

Ook met de oproep om thuis te blijven, bleef het veelal druk op de straten. Netflix bedacht een manier om mensen thuis (en voor de buis!) te houden: het tonen van gruwelijke spoilers van de bekendste series. Wil je ze niet zien? Dan moet je thuisblijven!

14. [raises hand]

Creatieve buitenreclame van NYC Taxi

Simpel en daardoor supersterk. Meer kunnen we er niet van zeggen!

15. Street art-ad

Creatieve buitenreclame van Oatly

Oatly staat bekend om haar ijzersterke marketing en nonchalante marketing. Hebben mensen een hekel aan schreeuwende advertenties? Dan maken we d'r gewoon een beetje kunst van. Tip: check ook de andere toffe communicatieuitingen van Oatly eens!

16. Geen. Tijd. Voor. Gehannes.

Creatieve buitenreclame van Snickers

Hongerig, chagrijnig en helemáál niet ontspannen genoeg om netjes in het vak te parkeren. En dat weet Snickers ook!

17. Relatable

Creatieve buitenreclame van Spotify

De social media-trend van 'me/also me' past goed bij Spotify. Zeg 't met een liedje...

18. Tweet on the street

Creatieve buitenreclame van Twitter

User-generated content, het inzetten van 'werk' van je gebruikers, is precies wat Twitter is. Ze zeggen het zelf niet, ze laten jou het doen!

19. Naar huis, jochie!

Creatieve buitenreclame van Utrecht Marketing

Utrecht Marketing windt er geen doekjes om: ten tijde van lockdown blijf je zoveel mogelijk thuis. Je maakt bijna rechtsomkeert bij het lezen van dit bord :)

20. Steek er bovenuit

20outdoor featured1

San Francisco Zoo laat de banieren letterlijk aflopen door de lantaarnpaal te beplakken met stickervinyl.

21. Relatietherapie

20outdoor featured2

Yellow Pages gebruikt twee posters om de boodschap wel heel echt te maken...

22. Buiten de kaders

20outdoor featured3

Om dynamiek en beleving te creëren plaatst Apple verschillende reclameborden letterlijk buiten de kaders. Wat een wereld er in zo'n klein apparaatje paste!

23. Klein bord, grote boodschap

20outdoor featured5new smart

Overdrijven is één van de ingrediënten van reclame. Smart zet groot nieuws op kleine naambordjes.

24. Indruk maken

20outdoor featured5

Je eigen anamorfose maken en drukken op vloerstickers ? Lees hoe je dit doet in dit artikel.

25. Manigare!

20outdoor featured6

Creatief gebruik van Abri posters met losse stroken gemaakt van een spandoek. Wij krijgen gelijk honger...

26. Parkeren waar je wilt

20outdoor featured8

Stoep, trappetje of bloemperk? Maakt jou 't uit. Met een Jeep kun je alles! Met een paar rollen bedrukt tape is dit een krachtige boodschap.

27. Reclame waar je blij mee bent

20outdoor featured10

Een demonstratie is één van de meest effectieve vormen van reclame. Carlsberg gebruikt interactie en laat het publiek het product echt ervaren, in combinatie met een gigantische poster of spandoek.

28. Ingeroosterd

20outdoor featured13

De take-away van guerillamarketing? Je omgeving op een slimme manier gebruiken! Zelfs putjes zijn een optie...

29. Bekijk het van beide kanten

20outdoor featured22new BBC

Elk verhaal heeft meer dan één kant. Nieuwszender BBC World weet dat als geen ander. En dat is precies wat ze met dit om een hoek gevouwen spandoek laten zien.

30. Sunvertising

20outdoor featured16

De zon zegt genoeg! Met vormgesneden reclameborden maak je slim gebruik van de schaduw.

31. Pauze!

20outdoor featured19

Deze afzender heeft het goed voor elkaar in de markt. Je ziet geen logo maar jij weet precies van wie deze poster is!

32. Zo wit als sneeuw

20outdoor featured20

Dit shampoomerk gebruikt voor deze reclameposter heel doeltreffend het seizoen om de boodschap helder te maken. Zou de roos ook als sneeuw voor de zon verdwijnen?

33. Grootformaat of handformaat?

20outdoor featured27

Grootformaat stickers zijn een prachtige manier om te spelen met perspectief. Dat hoef je speelgoedautootjesmaker Matchbox niet te vertellen: zelfs een Kever past in de palm van je hand.

34. Vind de baan die past

20outdoor featured24 verkeerde baan

Je hoort het vaak zat: dat mensen vastzitten in een baan die ze niet tof vinden. Deze Duitse banenzoeksite beeldt dat erg gaaf uit met grootformaat stickers op verrassende plekken.

35. Met de T van…

20outdoor featured29 T

Een T-shirt heeft zijn naam te danken aan zijn vorm. En die vorm hebben de reclamemakers van kledingketen Gap goed gebruikt op dit billboard: honderden T-shirts in de vorm van een…

36. Bestickering die je grijpt

20outdoor featured23 slangbus

Een visuele illusie die je bij de strot, eh, bus grijpt. Dat heeft de dierentuin uit Kopenhagen gerealiseerd met slimme bestickering!

37. “Je haar straalt/glanst/gaat onder!”

20outdoor featured26 haarkleur

Een natuurlijk haarkleuring die straalt als een zonsondergang. Zie dat maar eens op beeld over te brengen. Lastig, dus deden de makers van deze Koleston-reclame het andersom: met een stuk contourgesneden plaatmateriaal.

38. Sneller dan de concurrent!

20outdoor featured21 fedex

In de strijd om de klant draait alles om snelheid. FedEx laat met deze bestickerde bus geweldig zien een streepje voor te hebben op hun concurrent.

Slim gebruikmaken van je omgeving en je middelen, daar gaat het om! Op welke creatieve manier zet jij buitenreclame in?


  1. #Design
  2. #Events

Online marketeer
Marlijn van Ingen

Online marketeer bij Drukwerkdeal.nl

Lees meer van Marlijn van Ingen
Klantenservice
Telefonisch bereikbaar tot 18:30 uur, vrijdags tot 17:30 uurBekijk openingstijden
Wil je niets missen?
Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief en ontvang de laatste trends, inspiratie en de beste aanbiedingen.
www.fsc.orgFSC® C103631
The mark of responsible forestry
Drukwerkdeal.nl is een FSC-gecertificeerd bedrijf met licensiecode C103631 en certificaatcode CU-COC-816048. Alleen producten gelabeld als zodanig zijn FSC-gecertificeerd.