Citymarketing voorbeelden die je om de hoek wil hebben
Buitenreclame kan zo groot zijn als je wil: dat bewijzen deze voorbeelden van citymarketing in Nederland en daarbuiten wel. Zet ook city dressing in en kleed de stad aan met opvallende buitenreclame rond je event of activiteit.
Wat is citymarketing?
Je stad promoten door opvallende en grootse buitenreclame: dat is een belangrijk onderdeel van citymarketing . Steden en dorpen doen dit om wonen, werken en vakanties aantrekkelijker te maken. Daarin speelt city dressing een groot onderdeel: het aankleden van de stad rond een groot event, activiteit of met permanente buitenreclame. Geef ook jouw plaats te gekke city dressing, van meterslange spandoeken tot raamstickers op iedere etage.
Inspirerende citymarketing voorbeelden
Laat je inspireren door deze citymarketing voorbeelden!
1. Amsterdam Light Festival
Het Amsterdam Light Festival is een perfect voorbeeld van citymarketing. Tijdens het Amsterdam Light Festival zijn er meer dan 240 kunstwerken door de hele stad en vijf miljoen bezoekers. Dat toont wel aan hoe tof mensen ‘s avonds de lichtjes in de stad vinden . Moet je nagaan wat je kan bereiken als verlichting op je buitenreclame inzet als city dressing rond je evenement of campagne!
2. Raamstickers als herkenningspunt
Geef je stad herkenningspunten met raamstickers op voetgangersniveau of tot ver daarboven! Help bezoekers navigeren of val gewoon op! Raamstickers op een hoog pand zijn perfect om iedereen al van ver te laten weten dat jouw evenement er aankomt. Maak ook jouw pand het hele jaar door een eyecatcher met raamstickers tot tien meter breed.
3. Inpakken maakt nieuwsgierig
Is het niet raar dat iets extra opvalt als je het opzichtig inpakt? Leef je uit met vlaggendoek en pak je pand in. Zeker weten dat je boodschap bij de hele stad in het oog springt en eerder de trein naar jou pakken dan naar de Arc de Triomphe in Parijs.
4. Een onmisbare Markthal
De aankleding van het plafond en de buitenkant van de Rotterdamse Markthal zijn een fantastisch schouwspel. Stel je voor dat jouw evenement ook zo fantastisch zichtbaar is: je regelt het zo met groot formaat stickers.
5. Muurschilderingen om de hoek
Muurschilderingen kunnen een buurt transformeren en mensen samenbrengen. Hang een naambordje op bij je kunstwerk: zo weet iedere bewoner en bezoeker nog lang na de feestelijke onthulling wie deze parel gemaakt heeft.
6. Letterlijk populair: de letters van I Amsterdam
Dit voorbeeld van citymarketing liep een beetje uit de hand. Een selfie maken bij de I Amsterdam letters was letterlijk zo populair dat gemeente Amsterdam de letters verplaatste door de grote overlast aan toeristen. Om de toeristen te spreiden vind je de letters nu op meerdere plekken. Wil je zelf ook een poging doen? Breng contourletters aan met belettering op je ramen of bouw binnen letters van re-board.
7. Het zomergevoel van Scheveningen
Volle stranden en de pier: dat is Scheveningen, het symbool van de Nederlandse zomer. Een pier vind je niet op iedere hoek, maar je kan wel het zomergevoel het hele jaar door naar je toe halen. Haal ook het gevoel van de Nederlandse zomer naar je toe met parasols, beachflags en dropflags.
8. Kleurrijke paraplu’s als citydressing
Wat ze in Portugal kunnen, kan jij ook met je eigen kleurrijke paraplu’s. Hang ze op boven de drukste winkelstraat van jouw stad voor een onvergetelijk beeld en gratis promotie. Da’s pas fotowaardige citydressing.
Zet ook citydressing in voor je citymarketing en maak je plaats de meest geliefde plek om te wonen en te werken.
Jouw one-stop shop voor drukwerk, reclamematerialen, werkkleding en relatiegeschenken. Het ruimste assortiment van NL, precies zoals jij het hebben wil.
Lees meer van Drukwerkdeal