5 manieren waarop Landal GreenParks buitenreclame inzet: “Het moet vooral snel en makkelijk zijn”
Ruim 85 vakantieparken in negen landen waar jaarlijks bijna drie miljoen gasten goed zijn 14,5 miljoen overnachtingen: bij Landal GreenParks is het goed vakantievieren. En om te zorgen dat al die gasten precies weten waar ze aan toe zijn, zet de vakantiereus heel wat buitenreclame in. Daar praten we over met teamlead traffic & production Vivienne van Leeuwen en Patricia van der Eijk, teamlead parkcommunicatie.
“Er is veel vernieuwing op de parken. Bijvoorbeeld nieuwe parkshops: complete supermarkten waar beleving heel belangrijk is”, vertelt Vivienne. “Maar de vernieuwing van de interieurs van de bungalows en restaurants is ook een project.” Patricia: “Tijdens zo’n traject ontwikkelen we veel communicatie over onder andere de verbouwing. Denk aan verwijzingen naar tijdelijke winkels of restaurants. Maar ook na een verbouwing zorgen we ervoor dat alle communicatie op het park weer vernieuwd is”.
1. Spandoeken met en zonder steigerframe
Het voordeel van spandoeken is dat je uitingen snel kunt wijzigen, terwijl je toch een strakke presentatie houdt. Vindt ook Vivienne: “Plaatmateriaal en spandoeken zetten we vooral in voor tijdelijke communicatie. Als er iets wijzigt bijvoorbeeld, of iets aangegeven moet worden voor korte duur, hangen we een spandoek op met spinhaken in een steigerframe”.
2. Dibond plaatmateriaal
Dibond is een perfect materiaal voor buiten, omdat het weer- en UV-bestendig is. Ook in de parken van Landal gebruiken Vivienne en Patricia dibond-bordjes: “Voor als je buiten iets wilt communiceren, bij de mountainbike-uitleen of het hondenwasstation”.
3. Canvasdoeken
Canvasdoeken zijn niet alleen een simpel middel om je interieur op te fleuren, je kunt ze ook prima gebruiken voor allerlei communicatiedoeleinden. Bij Landal kom je ze vooral in de restaurants tegen, legt Vivienne uit: “Voor de menu’s, daar nemen we er heel veel van af”.
4. Roll-up banners
Ok, niet echt buitenreclame. Maar ook roll-up banners kom je voldoende tegen in een Landal-park. Vivienne: “Dat zijn makkelijke communicatiemiddelen om in een hal neer te zetten en even groots mee op te vallen”.
5. Spandoeken met blockout
Spandoeken met blockout gebruiken Vivienne en Patricia ‘om dubbelzijdig te bedrukken’. Dat kan omdat deze spandoeken een donkere kern hebben die geen licht doorlaat. Zo zie je de bedrukking van de achterkant niet terug op de voorkant en kun je op beide zijden iets anders afdrukken. Wij bedrukken de blockout spandoeken met high solvent inkten. Dat maakt ze water- en vuilafstotend en bovendien opgewassen tegen UV-straling.
“Kijk, het moet vooral snel en makkelijk zijn”, legt Vivienne uit. “En omdat het online allemaal goed en makkelijk werkt, bestel ik bij Drukwerkdeal. Er moet veel gecommuniceerd worden bij ons op de parken. Ze willen het allemaal gisteren hebben, en de kwaliteit moet ook super zijn. Via jullie systeem gaat dat gewoon supermakkelijk. Ik weet precies wanneer het wordt geleverd, en tegen welke prijs”.
Knalt dagelijks keiharde copy uit zijn toetsenbord. Produceert rotsvaste content. En creëert concepten die grijpen, voor Drukwerkdeal.nl.
Lees meer van Jan Jaap Holdijk