Het geheim achter Jolie’s kinderfeestboxen – “Ik ben de doelgroep van mijn eigen product”

Het geheim achter Jolie’s kinderfeestboxen – “Ik ben de doelgroep van mijn eigen product”

woensdag 14 juli 2021

Een paar maanden geleden hakte Jolie, drukke moeder van drie, de knoop door: ze startte met de verkoop van kant-en-klare feestboxen voor kinderfeestjes. Met Zand en Water ben je als ouder verzekerd van een geslaagd partijtje, maar dan zonder de stress en de voorbereiding. Hoe Jolie het voor elkaar krijgt om midden in de pandemie haar bedrijf succesvol op te starten? We spreken haar op Zoom over de kracht van passie & promotie.

Hoi Jolie! Hoe ben je met Zand en Water begonnen?

“Ik ben moeder van drie jonge kinderen en heb een vaste baan bij een communicatiebureau,” begint Jolie. “Dus ik weet heel goed hoe het is om als ouder een druk bestaan te hebben. Ik vond het heel pittig om moeder te zijn in het coronajaar. Met thuisonderwijs, geen kinderopvang en een leidinggevende functie op mijn werk. Ik wilde iets leuks voor mezelf!”

Het geheim achter Jolie’s kinderfeestboxen – “Ik ben de doelgroep van mijn eigen product”

“Het past bij me omdat ik dol ben op kinderen. Vroeger wilde ik graag juf worden en nu sta ik vooraan om te helpen als er kinderactiviteiten zijn op school. Daar ligt mijn passie! Ook vind ik het leuk om creatief bezig te zijn. Bijvoorbeeld met logo’s ontwerpen en ideeën te bedenken voor nieuwe flyers.”

Wat maakt de feestbox tot een succes?

“Ik speel in op de behoefte van een drukke ouder. Je gunt je kind altijd een heerlijk feestje thuis waar de kinderen lekker kunnen spelen.”

Met Jolie’s feestbox ben je volledig ontzorgd: “Er zit een ingepakt cadeautje in voor de jarige. Naast verkleedkleren vind je een verhalenblad dat past bij het thema. En een inspiratievel met ideeën voor spelletjes en activiteiten. Je kunt namelijk urenlang zoeken op Pinterest, maar dat heb ik al voor je gedaan.” Ook zit er een boodschappenlijst in met alles wat je nodig hebt. ‘Shit, ik heb geen lijm meer!’ zal dus niet voorkomen. Jolie heeft niet alleen de voorbereiding uitgedacht, maar ook het einde van het feestje: "Voor de ouders zit er een shotje bij om na te genieten. Of rustig bij te komen…”

Het geheim achter Jolie’s kinderfeestboxen – “Ik ben de doelgroep van mijn eigen product”

Hoe pak jij je promotie aan?

“Er zit een sticker op de doos, waardoor je gelijk ziet dat het je feestbox is. Die heb ik ook op mijn bakfiets geplakt, waarmee ik lokale bestellingen persoonlijk bezorg. Ik geloof in mond-tot-mondreclame en de kracht van social media. Binnenkort laat ik dus flyers drukken en dan vraag ik op Instagram wie graag een pakketje flyers thuisgestuurd willen krijgen om zelf uit te delen op het schoolplein of de sportclub. De ouders zitten namelijk op plekken waar ik wil zijn!

“In de box en de goodiebag voor aan het einde van het feestje zitten ook visitekaartjes, zodat die bij de ouders terecht komen. De beste reclame is natuurlijk een kind dat enthousiast terugkomt van een feestje. De website van Drukwerkdeal brengt me op leuke ideeën, bijvoorbeeld om stickers te plakken op frisbees en ander speelgoed!"

Waar komt de naam ‘Zand en Water’ vandaan?

“Dat is mijn ideaalbeeld van een lekkere dag buiten met de kids. Ik kan relaxed op m’n stoel zitten als ze met zand en water bezig zijn. Ze kunnen spelen en vies worden. Spelen met zand en water is heel goed voor de ontwikkeling. Je leert bouwen en inzichten opdoen. Ook als baby is het goed om met je voetjes in het water te zitten. Een kinderfeestje moet eigenlijk zijn als het spelen met zand en water: ontspannen en leuk. Zowel voor het kind als voor de ouder.”

Wat is jouw droom voor Zand en Water?

“Ergens in het voorjaar wil ik ook een evenement organiseren. Dan huur ik een plek af waar ik een klein festivalletje kan houden en waar kinderen lekker kunnen spelen met zand en water. Om voor gezinnen een leuke dag te organiseren.”

We wensen Jolie veel succes met haar gloednieuwe onderneming! Ben je benieuwd naar haar feestboxen? Neem dan een kijkje op haar website of de Instagrampagina van Zand en Water. Wil jij ook jouw verhaal delen met ons? Stuur een mailtje naar marketing@drukwerkdeal.nl of een berichtje op Facebook of Instagram.


  1. #Klanten
  2. #Producten & Materialen

Online marketeer
Marlijn van Ingen

Online marketeer bij Drukwerkdeal.nl

Lees meer van Marlijn van Ingen
Klantenservice
Telefonisch bereikbaar tot 18:30 uur, vrijdags tot 17:30 uurBekijk openingstijden
Wil je niets missen?
Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief en ontvang de laatste trends, inspiratie en de beste aanbiedingen.
www.fsc.orgFSC® C103631
The mark of responsible forestry
Drukwerkdeal.nl is een FSC-gecertificeerd bedrijf met licensiecode C103631 en certificaatcode CU-COC-816048. Alleen producten gelabeld als zodanig zijn FSC-gecertificeerd.