Drukwerkdeal laat zien wie je bent. Daarom gaan we elke twee weken langs bij een klant met de vraag: wie ben je en wat doe je? Voor deze aflevering streken we neer in een kantoor met Caraïbische trekjes. Brand manager Inge Palm geeft ons een kijkje in de keuken bij tapasrestaurantketen La Cubanita.
La Cubanita is een tapasrestaurant met een Cubaanse uitstraling volgens een vaste formule. Deze formule wordt bewaakt, ondersteund en uitgediept door de franchiseorganisatie. Inmiddels hebben we 45 vestigingen. In de komende jaren komen daar zeker nog vestigingen bij. Wat dat betreft zijn we nog lang niet uitgegroeid!
Verder staat La Cubanita voor zwoele salsaklanken, spannende cocktails en heerlijke tapas. In een unieke Cubaanse omgeving kun je genieten van de mooie dingen des levens. Het motto van La Cubanita is niet voor niets: La Vida es un Carnaval!
Ik verwacht dat er in Nederland ruimte is voor ongeveer 60 Cubanita’s. Daarna willen we de grens over gaan.
In België is de wet- en regelgeving voor de horeca op sommige punten anders dan in Nederland. Om de formule daarop aan te passen, zullen we eerst wat puntjes op de i moeten zetten. Dus ik verwacht dat het eerst Duitsland zal worden.
We hebben een chef-kok in dienst die daar continu mee bezig is.
Dit is heel uiteenlopend. We richten ons niet op een speciale doelgroep. Iedereen van 0 tot 99 jaar is welkom bij ons. Toch zie je wel dat het veelal vrouwen van 18 tot 40 jaar zijn die komen eten. Waar mannen van veel en vlees houden, zijn vrouwen toch meer van lekker een vorkje prikken, verschillende hapjes proberen en kletsen onder het genot van een cocktailtje.
We zitten nu bijna in alle grote steden. Hierdoor wordt het mogelijk om landelijke campagnes in te zetten op bijvoorbeeld tv. De tv-campagnes zetten we voornamelijk in tijdens onze actiemaanden, waarin we speciale arrangementen aanbieden. Deze arrangementen kunnen variëren van bijvoorbeeld een bioscoopkaartje tot een wellnessbon met daarbij onbeperkte tapas, een cocktail en een heerlijk dessert voor een vaste en aantrekkelijke prijs. We hadden in juni bijvoorbeeld een actie met Walibi lopen. Dan zetten we een tv-campagne in, we zetten een online campagne in en we gebruiken Drukwerkdeal om de posters en flyers te drukken die we in alle vestigingen verspreiden.
Dan verwacht ik dat we rond de 60 vestigingen in Nederland hebben met een aantal vestigingen in het buitenland. We hebben ook nog een ander goedlopend concept met inmiddels tien vestigingen: Proeflokaal Bregje. Rond die tijd zal die ook ongeveer 60 vestigingen hebben. Daarnaast verwacht ik dat er nog een concept bijkomt tussen nu en tien jaar. La Cubanita is tegen die tijd in verschillende landen aanwezig en een begrip in Nederland.
Bij Proeflokaal Bregje geniet je van drie gangen (voor-, hoofd- en nagerecht) voor een vaste prijs. Proeflokaal Bregje heeft een fijne huiskameruitstraling, met een tapijtje op de vloer, een hertenkop en een koekoeksklok aan de muur. Het is echt een proeflokaal, met mooie bieren van de tap en heerlijke wijnen. Daar zie je ook een heel gevarieerd publiek. Van bedrijfsuitjes tot tweeverdieners die een avondje geen zin hebben om te koken. Net als bij La Cubanita merk je dat mensen daar zeer aangenaam verrast zijn door de prijs-kwaliteitverhouding.
Of je nu een éénpitter bent die net begint, of een keten zoals wij, je moet constant aan de knoppen blijven draaien om de juiste balans te vinden. En de gasten moeten daarbij altijd voorop staan!
Knalt dagelijks keiharde copy uit zijn toetsenbord. Produceert rotsvaste content. En creëert concepten die grijpen, voor Drukwerkdeal.nl.
Lees meer van Jan Jaap Holdijk