WeMessage secondary

Murat en Serkan van Wemessage: "We trekken liever ons eigen plan."

woensdag 23 maart 2016

Drukwerkdeal laat zien wie je bent. En daarom gaan we de komende maanden langs bij onze klanten met de vraag: wie ben je en wat doe je? Deze week bleven we dicht bij huis. In hun gezellige kantoor in de Deventer binnenstad ontmoetten we Murat Gumrukcuoglu en Serkan Gozmen, beide 32 jaar en oprichter van internetbureau Wemessage. “We trekken liever ons eigen plan.”

murat-en-serkan-blog-cover

Vertel eens: wie zijn jullie en wat doen jullie?

Murat: Wemessage is een full-service internet- en marketingbureau. We zijn gespecialiseerd in het bouwen van websites, webshops en apps. Voor vaste klanten doen we ook branding en offline media. Denk aan visitekaartjes, huisstijl, brochures.

Serkan: Maar online leadgeneratie is onze core business. Bedrijven laten groeien met online middelen. Daarvoor werken we heel nauw samen met onze klanten. We doen vooronderzoek en werken samen een strategie uit. Ons team gaat vervolgens aan de slag met een concept.

Wie zijn die klanten?

Murat: Voornamelijk ondernemers in het mkb. Mensen die iets doen met online leadgeneratie, maar daar niet tevreden over zijn.

Serkan: Ik heb bijvoorbeeld een klant in Friesland, die adverteerde al een jaar in Google voor 300 euro per maand. Vond hij eigenlijk veel te duur. Ik ben met hem aan de slag gegaan en inmiddels investeert hij 3000 euro in de maand. Over de kosten hoor je hem niet meer, want hij haalt er bijna het tienvoudige uit!

Murat: De laatste tijd kloppen er ook grotere bedrijven aan, maar het mkb blijft de focus. Daar zit je meestal met de eigenaar aan tafel en kun je snel resultaten boeken.

het-kantoor-bij-wemessage

Hoe zijn jullie begonnen?

Serkan: Ik ken Murat al bijna twintig jaar. We waren studievrienden en later collega’s bij DTG.

Murat: We werkten daar allebei als accountmanagers. Het bedrijf maakte toen een enorme transitie door. Van offline naar online. Dat was heel leerzaam, want natuurlijk zagen we ook dingen die niet goed gingen. Dingen die we beter wilden en konden doen. Na drie jaar hakten we de knoop door en zijn ervoor gegaan. Dat is nu 16 maanden geleden.

Serkan: Bij DTG merkten we dat klanten heel erg behoefte hebben aan maatwerk. Een persoonlijke aanpak. Dat werkt gewoon beter met een kleiner team.

Murat: Inmiddels hebben we hier 11 man aan het werk: DTP-ers, programmeurs, Facebook-marketeers en online marketeers. Serkan en ik zijn samen met drie accountmanagers het aanspreekpunt voor klanten. Wij doen de sales en ontwikkelen samen de strategieën.

Binnen 16 maanden van 2 naar 11 man, da’s best een prestatie. Wat is jullie geheim?

Murat: Bellen, bellen, bellen! Zoveel mogelijk bedrijven benaderen waar we iets voor kunnen betekenen. Er zijn nog steeds weken dat we hier allebei veertig uur aan de telefoon hangen.

Serkan: De laatste tijd merken we dat bedrijven steeds meer uit eigen beweging contact opnemen. Door mond-tot-mondreclame, of uit het netwerk.

Murat: We zijn broeksponsor bij Go Ahead Eagles hier in Deventer. En we hebben een app ontwikkeld voor de club. Zijn we echt gigantisch trots op! En we zijn gelijk bij een hoop meer mensen in beeld.

Murat: Maar met mensen in gesprek komen blijft de basis. Dat is waar we goed in zijn.

Serkan: Kwaliteit staat bij ons voorop. Een relatief kleine opdracht die je boven verwachting uitvoert, levert vaak een hoop ander werk op. Op een gegeven moment ben je voor een bedrijf gewoon een full service reclamebureau. Dat is wel mooi, hoor.

wemessage-pennen-bedrukken

Waar zijn jullie over 5 jaar

Serkan: Ik hoop dat we dan een gevestigde naam zijn in onze business. Niet het grootste bureau, dat is niet onze ambitie. Een man of 15 zou mooi zijn. Onze energie halen we uit het leveren van mooie producten. Niet uit geld of enorme groei. Als je ons anderhalf jaar geleden had verteld dat we hier zouden zijn, had ik je niet geloofd.

Murat: We zijn er trots op dat we hier een groep jongens en meisjes hebben zitten die er elke dag vol voor gaan. Die niet op de klok kijken en rustig tot acht uur doorwerken als het nodig is. Je kunt de sleutels hier achterlaten, iedereen kan zijn gang gaan. Dat is fantastisch.

Jullie tip voor startende ondernemers?

Serkan: Doe vooral wat je leuk vindt en verlies je tijd niet aan concurrentieonderzoek of marktanalyse. Uiteindelijk moet je het gewoon doen. Lekker aan de slag gaan!

Murat: Onafhankelijkheid vinden we ook belangrijk. We worden weleens benaderd door investeerders, maar we zijn daar nooit op ingegaan. We trekken liever ons eigen plan. Als je kwaliteit blijft leveren komt de groei vanzelf wel.

Naar de site van Wemessage


  1. #Klanten

Drukwerkdeal

Jouw one-stop shop voor drukwerk, reclamematerialen, werkkleding en relatiegeschenken. Het ruimste assortiment van NL, precies zoals jij het hebben wil.

Lees meer van Drukwerkdeal
Klantenservice
Telefonisch bereikbaar tot 18:30 uur, vrijdags tot 17:30 uurBekijk openingstijden
Wil je niets missen?
Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief en ontvang de laatste trends, inspiratie en de beste aanbiedingen.
www.fsc.orgFSC® C103631
The mark of responsible forestry
Drukwerkdeal.nl is een FSC-gecertificeerd bedrijf met licensiecode C103631 en certificaatcode CU-COC-816048. Alleen producten gelabeld als zodanig zijn FSC-gecertificeerd.