Horeca-tips Secondary

8 horecatips voor nog blijere gasten

donderdag 1 december 2016

Of je nu een café, restaurant, hotel of wellness runt: jouw klanten zijn jouw gasten. En je doet er alles aan om ze op hun gemak te laten voelen. Want: een blije gast is een terugkerende gast. Wij verzamelden 8 horecatips waar jij je gasten nog blijer mee maakt! Horeca-tips cover

Horeca tips voor betere horeca marketing

Over horeca marketing hoeven wij je waarschijnlijk weinig te vertellen: jij bent de pro als het aankomt op jouw vak. Wel vullen we je kennis over horeca marketing graag een beetje aan met deze 8 horeca tips: simpele horeca tips & tricks die je misschien nog niet kende en die de naam van jouw zaak nog verder verspreiden.

Tip 1: Slimme menukaart

tip-1

De menukaart is bepalend voor het bestelgedrag van je gasten. En daar heb je meer invloed op dan je denkt. Niet alleen wat je aanbiedt, ook de volgorde waarin je het aanbiedt is belangrijk. Het blijkt dat gerechten boven en onderaan het menu het meest besteld worden. Maak daar gebruik van en bied daar de specialiteit van de chef of een gerecht met een hogere marge aan.

Horeca-tips 10

Tip 2: Drankenkaart op volgorde

tip-2 De volgorde van je kaart is bepalend voor het bestelgedrag van je gast, ook als het op dranken aankomt. Dranken vormen een belangrijk deel van de omzet in de horeca. Mis de kans niet om ook hier te spelen met de volgorde. Ook hier geldt: dranken boven- en onderaan het menu worden het vaakst besteld.

Tip 3: Aparte dessertkaart

tip-3

Prikkel de nieuwsgierigheid van je gasten en presenteer je dessertmenu op een aparte kaart. Het geeft je een excuus om na het hoofdgerecht je gasten te vragen of ze de dessertkaart willen zien. En het is gebleken dat je meer desserts verkoopt als je ze op een andere kaart presenteert.

Tip 4: Maak kraanwater de moeite waard

tip-4

Gasten vragen steeds vaker naar kraanwater. Maak dat de moeite waard door het in een karaf aan te bieden met jouw logo. Doe er wat ijsklontjes, een schijfje citroen en wat muntblaadjes bij om het nog frisser te maken. Zo maak jij gewoon kraanwater echt de moeite waard, en kun je er gerust een klein bedrag voor vragen.

Tips 5: Laat zien welke wijn je in huis hebt

tip-5

De wereld van wijn heeft zoveel meer te bieden dan alleen jouw tafelwijn. Een subtiele manier om jouw gasten daarop te wijzen, is een wijnhanger om de hals van je tafelwijn. Doe je gasten op deze manier meer wijnsuggesties. Of pas het wijnlabel aan het menu of de gang aan die je op dat moment presenteert.

Tip 6: Visitekaartje bij de rekening

tip-6 Presenteer de rekening met een visitekaartje. Zo kunnen jouw gasten vrienden en familie vertellen over jouw restaurant, zonder dat ze de naam vergeten. Laat je visitekaartje extra opvallen door te kiezen voor een zwaardere papiersoort of een luxe afwerking.

Tip 7: Stuur eens een kaartje

tip-7

Je kunt natuurlijk vertrouwen op mond-tot-mond-reclame. Je kunt je kaarten ook gratis een mooi ontworpen ansichtkaart aanbieden. Een cadeautje dat je gasten vast zullen waarderen. Leuk idee: zet een brievenbus neer in jouw restaurant of hotel en verstuur de kaarten van jouw gasten gratis. Zo laat jij je gasten reclame voor je maken!

Tip 8: Label het met etiketten

tip-8

Een consequente in huisstijl in alle facetten maakt jouw merk sterker. Dat is simpel te realiseren met etiketten. Presenteer bijvoorbeeld het peper & zout-stel in jouw stijl, of geef de huiswijn ook echt de look van jouw zaak.

Bonus tip!

bonus-tip Persoonlijke aandacht maakt alles beter. Voeg daarom een persoonlijke with compliments card toe aan de rekening. Een handgeschreven ‘Bedankt voor je bezoek!’ van de gastheer of -vrouw is al genoeg om een glimlach op het gezicht van je gasten te toveren.

Horecadrukwerk voor jou

Eten en drinken begint met kijken. En dus ga je voor een visuele presentatie waar je je vingers bij aflikt. Al het drukwerk voor de horeca hebben we verzameld in een nieuwe shop binnen Drukwerkdeal. Alles om jouw zaak nog beter op de kaart te zetten. >> Bekijk ons aanbod


  1. #Marketing
  2. #Horeca
  3. #Producten & Materialen

Jan Jaap Holdijk

Knalt dagelijks keiharde copy uit zijn toetsenbord. Produceert rotsvaste content. En creëert concepten die grijpen, voor Drukwerkdeal.nl.

Lees meer van Jan Jaap Holdijk
Klantenservice
Telefonisch bereikbaar tot 18:30 uur, vrijdags tot 17:30 uurBekijk openingstijden
Wil je niets missen?
Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief en ontvang de laatste trends, inspiratie en de beste aanbiedingen.
www.fsc.orgFSC® C103631
The mark of responsible forestry
Drukwerkdeal.nl is een FSC-gecertificeerd bedrijf met licensiecode C103631 en certificaatcode CU-COC-816048. Alleen producten gelabeld als zodanig zijn FSC-gecertificeerd.