Als je regelmatig een beurs bezoekt, ga je vaak aan het eind van de dag bepakt en bezakt je auto in met heel wat goodiebags. Leuk, gratis weggevertjes. Tot je ze vaak opent en overal dezelfde goodies ziet. Dat is niet alleen zonde van jouw ruimte, maar ook van alle moeite die in zo’n zakje gestoken wordt. Jij leest dit blog omdat je bezoekers eens wil verrassen met wat anders! Aap je concurrentie dus niet na en vul die goodiebag eens met wat anders. Wij zetten een paar originele giveaways op een rijtje.
Van een hele dag rondlopen op een beurs krijgt een mens trek. Zorg goed voor je bezoekers en geef ze een smakelijk tussendoortje mee. Met een nog onbekende gezonde snack of een verfrissend nieuw drankje in een mooi jasje maak je iedereen geheid blij.
Gemiddeld spenderen we zo’n zes uur per dag online. Om die uren goed te vullen is een kortingsbon voor een online platform natuurlijk hartstikke welkom. Geef bijvoorbeeld een half jaar Netflix weg. Wie wil er nou niet gratis bingewatchen?
We zijn snel geneigd om op elk presentje ons logo te drukken. Maar wie zie jij nou dagelijks iets gebruiken met iemand anders’ bedrijfslogo erop? Hoe maak je toch reclame en zorg je ervoor dat het niet afschrikt? Simpel. Laat je bezoeker het item personaliseren. Geef ze een bedrukte mok met je logo en een porseleinstift mee. Zo kan iedereen helemaal los gaan met het ontwerp. Voor je het weet taggen ze je op Instagram met hun eigen gave mok met jóuw logo. ;)
Slim: geef een bedrukte USB-stick weg aan beursbezoekers. Bij elke keer dat-ie gebruikt wordt, sla je niet alleen bestanden op... ook je merk (en de beurs zelf) wordt weer even herinnerd!
Inspireer je gasten op de beursvloer, maar ook daarbuiten. Print cadeaubonnnen of PVC pasjes met daarop een QR-code en doe ze een museumbezoek cadeau. Hier lees je hoe je zelf een QR-code maakt.
Zijn jouw klanten vaak “on the road”? Sinds de jaren 90 zitten er geen vaste telefoons meer in de auto waardoor een autolader voor je mobiel zeker geen overbodige luxe is. Een onmisbaar cadeau die elke chauffeur kan waarderen.
Op zo’n beursdag komt er een heleboel op je af. Interessante gesprekken, samples die uitgedeeld worden en lezingen van interessante sprekers. Vaak is het fijn om bepaalde dingen te noteren nog voordat je ze vergeet. Met jouw notitieboek maak jij deze beurs voor iedereen onvergetelijk. Handig: geef er gelijk een fijne pen bij!
Laat me weten als die van jou dat wel kan, maar mobieltjes gaan al lang niet meer een week mee op één laadbeurt. Je batterij begeeft het meestal op de minst gunstige momenten. Vaak in de trein nét wanneer ze jouw naam nog even willen googelen. Voorkom stroomstress en gooi een powerbank in je zakje. Extra fijn: laad ze van tevoren helemaal op. De beursbezoeker is je dankbaar!
Als beursbezoeker verzamel je, of het nou van plan was of niet, ongemerkt een flinke stapel merchandise. Een folder van stand één, een flesje water van de tweede, een schrijfblok van nummer drie... En net op het moment dat er een typische romcom-situatie ontstaat en de bezoeker alles uit z'n handen laat glippen, ben jij daar als reddende engel: "Wil je een tas mee?" Jouw katoenen tas (of totebag, ook goed) biedt niet alleen laadruimte voor alle beursgoodies, maar zorgt er ook nog 'ns voor dat je merk overal mee naartoe wordt genomen.
Op sommige events wordt er heel veel gezeten en geluisterd. Net als mijn vorige zin is dat hartstikke passief. Tijdens het stilzitten zijn we vaak snel afgeleid. Hou daarom je bezoekers gefocust met een friemelgadget. Met deze kleine hebbedingetjes houd je zelfs de bezigste bijtje bij de les.
Lifestyle-, gezondheids- en kookbeurzen: het zijn allemaal events waar gezondheid een grote rol speelt. Met deze opvallende beursgadget maak je niet alleen iemand blij, maar hopelijk ook een stukje bewuster en gezonder.