Het nieuwe jaar staat voor de deur en dat betekent nieuwe kansen voor je merk en een frisse start. Of je nu een zzp’er bent of MKB’er: hier is jouw superhandige checklist!
Wil je gelijk aan de slag met je checklist? Download hem hier!
Kijk terug naar het afgelopen jaar. Wat ging super en wat kan beter? Leg deze inzichten vast, haal er actiepunten uit en sprint ermee naar succes!
Nu je weet waaraan je wilt werken, stel je heldere en haalbare doelen. Of het nu gaat om omzet, klantengroei, of teamontwikkeling: doelen geven je een duidelijke richting. En omdat je net teruggekeken hebt op je vorige jaar, weet je waar jouw kansen voor groei liggen.
Duik in de nieuwste trends binnen jouw branche. Ontdek patronen en probeer te voorspellen waar jouw sector heengaat. Wees een trendsetter, geen volger!
Een duidelijk financieel overzicht is als een kaart op een schatzoektocht. Het wijst je de weg naar slimme beslissingen én succes. Hou grip op je zaken, ook in het nieuwe jaar.
Een goed socialmediaplan is als een superkracht voor je online zichtbaarheid. Kies voor de platformen waarmee jij je boodschap het effectiefst onder je doelgroep kan verspreiden en experimenteer met nieuwe kanalen om te ontdekken wat werkt voor jou.
Maak je marketingkalender voor het komende jaar en bepaal wat jij op welke momenten wil vertellen. En zorg dat je jouw middelen vast klaar hebt staan. Update je flyers met de nieuwste acties, maak posters voor je nieuwe campagnes en zorg dat de visitekaartjes klaarliggen.
Sluit je huisstijl nog naadloos aan bij jouw merk? Het nieuwe jaar is het perfecte moment om je merk eens tegen het licht te houden. Besluit je je huisstijl een make-over te geven? Dan hebben we genoeg tips voor je. Zoals deze 7 tips om je eigen huisstijl te ontwerpen en een gratis cursus logo ontwerpen in Illustrator.
Heb je je huisstijl ververst? Dan is het tijd om je online aanwezigheid ook op te poetsen. Update je website, fris de foto’s op je socialmediakanalen op en vergeet de profielfoto’s van je (zakelijke) WhatsApp-accounts niet. Een frisse, actuele online aanwezigheid is een must.
In veel gevallen is mond-tot-mond nog steeds de effectiefste vorm van reclame. Bouw en onderhoud je eigen netwerk en breid het uit, bijvoorbeeld door je aan te sluiten bij je lokale netwerkclub. En vergeet daarbij natuurlijk niet je verse visitekaartjes uit te delen 😉
Blijf groeien, blijf leren. Investeer in de kennis en vaardigheden van jezelf en je team.
De makkelijkste manier om je klanten iets te verkopen? Vraag gewoon wat ze willen. Hun feedback is de sleutel tot verbetering en innovatie.
Dat je rekening houdt met de impact van je zakelijke activiteiten op ons klimaat is voor steeds meer klanten een vereiste. Bekijk dus goed waar jij je impact kan verkleinen, qua uitstoot, afval of grondstoffengebruik.
Met deze ultieme checklist ben je klaar voor een vliegende start van jouw nieuwe jaar! 🚀
Knalt dagelijks keiharde copy uit zijn toetsenbord. Produceert rotsvaste content. En creëert concepten die grijpen, voor Drukwerkdeal.nl.
Lees meer van Jan Jaap Holdijk